Rask levering / Sikre betalinger / Enkle returer

Bytte og retur

Hvordan returnere varer til Kajander Motor AS

For å kunne returnere varen må du gjøre to ting:


  1. Fyll ut Returskjema og legges ved i returpakken.  Last ned returskjema her...
  2. Send en mail  med navn og ordrenummer til [email protected],  og be om å få tilsendt en returetikett. Du som kunde vil da få tilsendt en ferdig utfylt returetikett som du printer ut , og fester på pakken. Send pakken med PostNord.                                                                                                                                  

Det koster 99,- å sende varer i retur. Dette trekkes fra beløpet som betales tilbake.

Når vi har behandlet returen din (det tar vanligvis 1-3 uker) vil du få en e-post.
Varen blir da slettet fra din faktura, eller så vil Klarna ta kontakt for tilbakebetaling (det tar vanligvis 1-3 uker etter returen er behandlet).

For å unngå purregebyr på varer du har sendt tilbake må du ta kontakt med Klarna eller logge inn på www.klarna.no

Når vi har behandlet returen sørger Klarna for oppdatert faktura eller for tilbakebetalingen. Dersom du har valgt faktura og ikke betalt den, vil varen slettes fra fakturaen. Har du betalt med kort vil Klarna ta kontakt med deg for tilbakebetaling. Tilbakebetalingen skjer innen 7-14 virkedager etter at vi har gitt beskjed til klarna om refundering. Du kan logge deg inn på klarna.no for å få oversikt over dine utestående beløp samt betalingsinformasjon.          

Varebytte

Velger du å bytte varen i størrelse eller farge kan vi gjøre dette enkelt. Bytte av størrelse eller farge gjør vi til samme pris som opprinnelig bestilling slik at det ikke blir noe nytt betalingsdokument. Dersom du har bestilt med faktura fra Klarna ber vi deg om å betale den fakturaen du alt har mottatt da ingen ny vil bli utstedt. Vi kan ikke bytte mot mellomlegg så dersom du ønsker en dyrere vare ber vi deg bestille denne på egenhånd og vi vil refundere din retur. Om ønsket størrelse ikke er tilgjengelig blir du refundert for varen om ikke annet er spesifisert i kommentarfeltet på returlappen.

 

Betingelser for fri bytte og retur av varer

For at varen skal kunne returneres eller byttes kostnadsfritt innebærer dette at:

  • Varen må være ubrukt og original emballasje må være som ny.
  • Alle originale merkelapper må være intakt og henge på produktet, og original emballasjen må følge med.
    • Vennligst ikke sett tape, frimerker, etiketter eller lignede direkte på originalforpakningen - da blir den skadet og taper seg i verdi.
    • Husk å pakke din retur slik at den ikke skades under transport.

 

Feilsending

Dersom vi mot formodning skulle ha sendt deg feil vare er det fint om du tar kontakt med oss slik at vi kan ordne korrekt vare så fort som mulig. Den feilsendte varen sender du enkelt i retur og merker returen med feilsending.

 

Reklamasjon

Har du vært så uheldig at noe galt har skjedd med varen du kjøpte av oss,  ber vi deg ta kontakt pr mail med en utfyllende feilmelding om saken, gjerne med bilder om det er naturlig. Vi vil løse saken i samarbeid med vår leverandør og behandlingstid vil variere fra sak til sak avhengig av leverandør og hva som er feil. Vi vil naturlig prøve å løse saken så raskt som mulig, men normalt kan en reklamasjon ta 2 - 3 uker behandlingstid avhengig av hvordan saken løses.

 

Refundering

Velger du å bli refundert for din retur vil vi tilbakebetale penger til betalingsmetoden valgt ved bestilling. Tiden for tilbakebetaling vil avhenge av metode: for Vipps er det fra umiddelbart til 1 dag, for kortbetaling er det normalt 2-4 virkedager og for Klarna er det normalt 5-15 virkedager. Merk at tiden gjelder fra returen har blitt behandlet.